FRIDAY!!

ska dra dammsugaren ett varv och likaså moppen..
hoppa in i duschen och göra mig extra fin .. bara för att...
åka med älsklingen på nån målaraffär och handla spackel och färg..
övertala honom att svänga förbi hm så jag får prova bikinin och sen...

ska jag känna att det är helg!!
som jag har längtat!


vår kärlek

försöker koncentrera mig..
på att inte sakna dig..
(du har gått in i ett annat rum)
och jag försöker vänja mig men..

          längtar
          sjukligt
          redan!

                                30/01/04

ps:
och så kan det fortfarande vara.. älskar det!


hittade mina gamla diktböcker.. mycket tårar och många leenden kommer automatiskt fram.
hittade en dikt som rörde mig nått fruktansvärt.. 
Ni som känner mig vet vem dikten handlar om och varför.. does days.. är lycklig att dom är över!
och att mitt liv tedde sig så här..

ingen titel.

hjärtat pumpar
bara för att musklerna fungerar.
en bit av mig håller upp mig
bara för alla andras skull.
själv ser jag mig hellre liggandes.
blunda.
sammanbiten och kär...
olyckligt.
du trampar över mig.
råkar kliva på mig så all luft går ur mig
och där lämnar du mig.
går därifrån orörd
för att börja ditt liv.
inte en blick tillbaka.
inte en tanke.
du mår ju bra!
det är allt som räknas.
du är älskad av orimliga skäl.
du ler.
du har ett nytt liv.
det är det enda som räknas.
min svaghet ger dig styrka.
du växer. jag krymper.
helt plötsligt är jag inget , och du allt.
jag finns inte längre.
det är bara en bit av min kropp som håller upp mig för alla andras skull.

24/09/05


                               

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tror mig minnas denna tid och hur jobbigt det var för dig. Många är vi som kan förstå, eftersom du förstår oss, visst har vi alla fått vårt hjärta krossat. Vilken tur för oss att hjärtat och kroppen är en förunderlig manick som helar sig själv och överlever. Det lär oss veta att bakom regnmolnen lyser solen starkt och i morgon kommer en ny dag full av underbara ting.

2007-05-25 @ 15:32:05
Postat av: therese

hejja stina! Fan, bli poet! NU!

2007-05-25 @ 16:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0