nämäh?

heheheheheheheheheeeeeeeeeeeh...

sitter och smider händerna mot varann...
... för jag har just skrivit klart en dikt till min gamle vän sofie, som varit ute och rest i 70 år... känns det som.
hennes pojkvän ska nämligen åka till australien och hälsa på henne på lördag.. och med sig har han DIKTEN!!

jo, förresten.. va på barista idag med ett packe vänner.
jag och anna beställde en kaffe... en vanlig kaffe..
och killen i kassan säger:

-en kaffe? ...
-ja?
- men alltså, (stöddig) vi har alla kaffesorter och ni väljer EN KAFFE!?!
ja? en vanlig.... kaffe...?
nä brudar (på stockholmska) ... jag ska göra nått gott åt er..
- (jag) jaha.. men ingen espresso bara..
- hehe.. (överlägset flin) espresso på en torsdag? nää.. skulle inte tro det..

... och vad fick vi?
JO! en dubbel espresso med varm vatten i... mmm... smaka SKIT...
tack för den överklassens hjälte!

nog för att han är min konkurrent.. tycker om barista men han...? va han cool eller va trodde/försökte han vara?

 neeeej du.. på charm.. där får kunde va den vill ha, utan argument.. och med ett stort leende på läpparna.. sådeså!

natti natti!

 

Kommentarer
Postat av: jenny w

vad blidde det för färg nu då? i skallen alltså

2008-08-29 @ 16:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0