jul i vårt hus..

hej!

nu äré ju dårå såhär´å att...

julklappsproduktionen har startat.. 
än så länge har jag klistrat ihop ett hus och proppat nejlikor i apelsiner.
apelsinerna är till mina fönster och huset... ja.. huset va gratis och snyggt.
men det ska nog rymma en liten julklapp däri.
till pappa tror jag. han älskar ju att leka med dockhus..

det är ungefär lika sant som den gången han pratade med cissi.

cissi kommer fram och frågar om han opererat handen :
- JO.. visst serru, man har ju haft tvångsonani i flera år nu så det va på tiden.
(chrille står med handen högt upp över huvvet och ser sjukt stolt ut över gipset)
cissi står med öppen mun och
ler lite nervöst.. -JAHA!! jaja.. säger hon som om det är världens vanligaste sak.

han ljög!
han har egentligen en klämd nerv som hindrar han från att gasa med sin moppe på sommaren,
och att hålla tidningen högt i badkaret .

anyway.. måste återgå till pysselhörnan.

ps: just imorse skulle jag få skjuts till jobbet så just imorse bröt jonas av bilnyckeln i dörren. (igen, hehe)
tror ni jag va tokig?? jag har aldrig svorit så mycket åt nått materiellt. eller åt jonas..

det slutade med att jag sprang till jobbet.. SEEEVIN KALLT VAR DET!
nu har samvetet kommit ikapp mig så idag ska jag göra grekisk sallad tills jonas kommer hem.
hade köpt hans favvogodis också men jag råka äta upp den.
men det är ju tanken som räknas!! eller hur??

med dom orden ska jag börja med julklapparna nu.



jag är egentligen snäll.. ni som läser och inte vet hur snäll jag verkligen är.. heheheeeeee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0