denna diskussion med mig själv.. för MAX?

jag och jonas tog på oss våra tygskor och gick till max idag.
total underkastelse!!

jonas hade just lagat vår motorvärmarstolpe som brunnit (heheheee.. bilen är vår djävul).
han kommer sen in och frågar om vi inte ska ta nått enkelt.. ist för att laga nån gammal rest i frysen.
JO.. tyckte jag då. godtroget!

bilen är ju paj.. bilen är ett stort skämt om jag får tycka.
i vilket fall...
..så vi slaska oss ner i 2 decimeter slasksnö och slaska i oss två jävligt kalla och flottiga burgare.
äckligt! jag som trodde jag va smartare än så..
för det vet väl alla att max bara är gott när promillen i hjärnan överstiger 2?

vi satt bredvid ett par i 40 års åldern... hon vägde väl 120 kg och hade enorm skäggsamling på hakan.
en del av skäggsamlingen växte runt en stor röd finne.. som snart skulle bli gul så som hon sölade över hela mun.
han vägde väl 40 pannor och drack loka..
ett typiskt radarpar tänkte jag.. han är en riktig feeder och hon gillar det!

satt under hela vår "middagsakt" och sparkade jonas på benet under bordet.. pekade med huvvet och tog mig på hakan så han skulle fatta vinken och uppmärksamma det hela.

jag menar.. det va ju som att se outsiders.. LIVE!

men som den goda själ jonas är snäste han bara lite lätt åt mig: ät upp maten innan den kallnar!!
han va inte ens frestad av att se..
HALLÅ!! äre jag som är konstig..? eller är jonas overkligt bra uppfostrad??

för om det är jag som är konstig.. så borde varenda en som sett outsiders nångång också vara konstig.
det är väl inte konstigt???

.. har dåligt samvete över det hela nu.. jävla, jävla jonas..
hur kommer det sig att i en jämförelse så blir han alltid den goda och jag den onda..

?

jag är ju faktiskt snäll!


ja... alltså om man bortser från den gången jag stal med mig servetthållaren på max och lekte i leklandet med skorna på.
den kvällen smakade burgaren utsökt.. tror promillehalten hade stigit över 2:an då.. kanske över 5:an..?



jag bjuder på det här.. jag bjuder på mig själv.. och får ta konskekvenserna när max ringer och ska ha tillbaka den.

tror faktiskt jag gav den till jönsson.. heh.. i julklapp! hahaha..

måste bara tilläga att jag är som vin.. jag blir bättre/ snyggare med åren..
hur såg man egentligen ut på den tiden????
eller är det SÅ jag ser ut efter en krogrunda..??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0