det eviga begäret.

mitt sushibegär har tagit över mig igen!
föråt mig på det i somras..rättare sagt, jag tvingade i mig tills jag mådde piss och hoppades på att få avsmak.
jag lugnade mig ett tag.. men nu är det tillbaka..

åh.. min arma plånka gillar inte det!
jag gillar inte det!
men det är som vanligt då.. jag har i hela mitt liv haft perioder med olika maträtter.

fjortistiden - idas mamma köpte hem marmelad och ost BARA för att JAG åt det..
..minst tio mackor om dagen.
vi sov alltid hos ida för hon fick alltid vara ute längst.
16år - åt nudlar med biffsmak VARENDA dag efter skolan.. fanns det inte hemma gick jag den timmen det tog till affärn.. bara för att dämpa suget.. och uppnå friden i magen. (kan ha varit ungdomsbenen som släpade sig fram och därför tog det 1 timme, ist för 15 min som det borde tagit.)
18år - "kila stadigt" med jonas och vid det laget köpte hans mamma hem grossist-förpackningen av leverpastej.
ungefär 40 centimeter leverpastej..
och nu.. 22 år gammal.. käkar sushi i genomsnitt 3 dagar i veckan.. kanske 4..?..
jag blir ju fattig!!!
men mamma har alltid sagt : lyssna på din kropp!

har precis tryckt i mig 12 bitar sushi.. självklart min "specialare" som sushi-snubben alltid kallar det.
dom har även gett mig ett namn. Linda!!! är tydligen lik nån linda..

i alla år som konditor har jag mött sinnesjukt många stammisar.
alltid med ett leende på läpparna.. men samtidigt tyckt synd om stackarna..
dom kommer vareviga dag, köper samma jäkla bulle, dricka samma jäkla kaffe och sitter vid samma jäkla bord.
och nu... ÄR JAG EN AV DOM!

jag kommer nästan vareviga dag, beställer jämt samma jäkla "specialare", alltid utan den äckliga misosoppan, och jag tar alltid med hem...

dom ser mig säkert som en stackare utan vänner som inte vågar sitta ner och äta där utan hellre tar med mig det hem och äter ensam i mörkret ... för att sedan ge den sista biten till mina 25 katter som slåss om den..

              åh! såklart det är så! hahaaaa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0