insikt på lokalbussen.

jag åkte lokalbuss igår.
drar mig gärna för att åka lokalbuss.
på nåt märkligt sätt tyr sig alla missbrukare till sitsen bredvid mig.

bussen skulle precis starta och in kommer ett blockmongo! ett rent fyllepatrask!
med en stor shäfver.
tänkte , SATAN!! han kommer inte bara lukta illa och prata oförståeligt.. hans hund kommer även äta upp mig pga av min kattdoft..

man kan tro att jag har förutfattade meningar om vissa saker.. och då tror man rätt!
chauffisen va iaf väldigt dryg mot den här karln och ingen förstog va den andre sa, för chaffisen va ju såklart invandrare med extremt dålig svenska.
jag kunde höra hur fyllot sluddrade fram nått om halv biljett åt vännen..mitt barn..

och där! i den stunden blev jag kär i fyllot! han kallade sin hund vännen och mitt barn.
och han betalade en biljett för hunden..

jag log åt fyllot när han betalat och sökte verkligen blicken för att visa att "här får du faktiskt gärna sitta"..
han gick längst bak med "mitt barn" och uppförde sig galant.
och innan jag klev av såg jag att han satt och prata bebisspråk med barnet..

man ska fan inte ha förutfattade meningar om folk. dom är ju bara folk!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bloggar igen! Puss

2008-09-20 @ 23:04:23
URL: http://maiasdagbok.blogg.se/
Postat av: mary

Haha, helt superbt! Jag blev alldeles lycklig av ditt inlägg!

2008-09-21 @ 09:47:52
URL: http://marydays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0