detta med vård.

började dagen med att gå till doktorn.
en sur jävel som snäste åt mig när jag hade råkat satt mig i fel väntrum.

men please.. jag gör allt för att slippa vårdcentralen och era sura nunor och just därför är detta första gången här och därav mitt dåliga sinne för att veta vart jag ska placera min lilla rumpa. (önskade jag att jag sa då.)

dom har alltså tackat nej till mig fyra gånger. två gånger i centrum och två gånger i kvissleby.
jag är inte listad nånstans och har tydligen inte rätten till att få akuthjälp vid ett akut tillfälle.

offentliga sektorn! I ETT NÖTSKAL!

efter fjärde gången hamnade jag hos centrum,fick ett smärre utbrott och svammlade fram nått om vaxpropp och finlandsfärjan.
och framförallt, MINA RÄTTIGHETER!

jag var alltså där idag.hon gjorde iNGET åt mig. fortsätt med revaxör du..
sen hånlog hon åt mig.

jag hatar henne. vill jag säga men jag känner hon inte. bara hennes hånleende.
jag hatar hennes hånleende.. alltså.

fick åka med pappa ut till juniskär. här har jag nu suttit ocg räknat nya fräknar på snoken.
ska ta bussen hem nu och städa inför min lilla förlåda på lördag.
jag ska även sysselsätta mig med att göra smyckena jag ska ha på mig på lördag.
det får bli min nya hobby.
men upp till bevis om jag får ett utbrott av pillergörat eller om jag njuter ..

röda kinder och finlandsfärjan i örat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0