snutkontroll.

söndag idag.
blev stoppad av polisen på väg till jobbet.
inge farligt kan man tycka.. men fiifyan ..det är det!

jag har i hela mitt liv använt bilbälte ca 10 ggr.
tacka min käre far som vägrar.. han säger att det är omanligt och hulkskrattar.
jag gjorde ju självklart som mina föräldrar (pappa) när jag var liten och struntade också i det.
bra mot-argument fanns ju.

så idag när jag fastna i snutkontrollen gick mitt huvud tomt.
brukar rycka och slita i bältet så fort jag får se några guljackor långt fram i horisonten.
brukar tänka efter hur många vin det egentligen blev igår.
oftast kan jag bara dra en slutsats att jag hader roligt och att jag vaknade upp hemma.
hur? vem vet..

i vilket fall så var jag ren som en nykter alkolist imorse och bältet hade på nått vis omslutit min arma höft utan jag tänkt på det.
bra! bra Stina!!
jag tar på mig bilbältet automatiskt.
Bra Stina!!

blåste, visade körkortet och iväg..
jag och mitt duktiga nya jag som använder bilbälte automatiskt åkte direkt på seven eleven och firade en böterfri morgon med frukost.

så nu sitter jag mätt och belåten på jobbet.
har inte ens börjat jobba än.
så vad gör man.
jo... här ska testas kläder.
är kär på nytt i en hel del här.

ps: snälla, kära.. håll tummarna för Jonas idag! important day så in i helvete!

sing hallelulja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0