ikväll ska öronvaxet flöda..

mina vänner .. jag är sjuk.

vaknade imorse och märkte att det dånade i mitt öra.
precis som på finlandsfärjan..
loke skrek till när han hörde klockan ringa och det var då jag märkte det.
hörseln på mitt högra öra är finito.. där dånar bara finlandsfärjan.

ringde hem till mamma och pappa och fick mest bara höra att jag är en glad flicka.
en trevlig och otroligt humoristisk sådan.

(mamma hade tydligen träffat en annan mamma vars dotter gått i min klass och min mamma hade då fått en massa beröm för sin glada dotter.)

hörde såklart farsan skrika i bakgrunden.. : hon har fått det från mig!! allt det där du just sa..
och utseende framför allt!

fick till slut veta hur man sköter en vaxpropp, (farsan har tydligen en liten rackare i sitt öra han med just nu.)
frågade om jag ärvt all skit från han också..

blev plötsligt knäppt tyst i luren sen bröt morsan ut i skratt...
har tydligen ärvt chrilles sätt att handska ett nedlag likadant också..
..genom att hålla käft och ligga lågt några sekunder.

ja det är fan skrämmande hur jag mer och mer blir lik min farsa..
men den dagen jag "låtsas" hamna på samma restaurang som min dotter bara för att få se vad hon beställt och slinka in några tips på hur tigerräkor bäst äts... ja då får nån nog skjuta mig.
visste jag inte bättre skulle jag kunna tro att farsan platsa på psyk.

morsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0