bonden i mig.

idag ska man på jobbet igen.

känns år sen jag var där.. egentligen är det 2 veckor sen.
känner mig som en äkta rookie.

hade en jävligt bra dag igår iaf.
for ut tidigt till jonas föräldrar, lånade fyrhjulingen och var ute hela dagen med den.
hittade en massa nya skogsvägar med kantareller på.
såg sjuttielva tjädrar som skrämde skiten ur oss.

käkade älg med kantareller när vi kom hem.
klappade sen kossorna och matade kalkonerna med jästa äpplen.
dom blev full och ramlade, vi skrattade rått.

det finns nog en bonde i mig ändå. älskar fanimej att vara ute i skogen titta på spår och legor med jonas.
klappa kossor och mata kalkoner.

om 3 veckor ska vi vara djur och hus vakt åt jonas föräldrar i 4 dagar.
vi ska blandannat ta hand om deras shäfervalp på 9-10 veckor.
ska bli jävligt kul!

nu.. jobbe.. 

gamla bilder från skogen.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0