hemglass i mitt hjärta.

viktigt!

jag och jonas hade bråkat länge om vem som ska cykla ner på macken och handla glass.
jag tyckte han, eftersom jag ska göra hemmagjord kolasås.

just som vi står i köket och nyper varann på revbenen och säger LUCKA hör vi ljudet som för oss tillbaka till barndomen.

glassbilen!!!!

helt plötsligt står jag ute på gatan med en gammal, gammal gubbe som säkert körde glassbil på den tiden min mamma var barn.

han var en duktig säljare.. jag köpte tre paket gammaldags vaniljglass.
jag fick återuppliva gamla minnen.



fyfan vad hemglass har gjort mycket för varje barn i sverige.

nu.. glass med varm kolasås.

tadaaaa.

Kommentarer
Postat av: emma

ohh jag längtar tills i morron ;D ska drömma om kräftor inatt!

2009-08-07 @ 16:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0