fredag och jag är med pappa..

hello homies!

fredagkväll och vad gör jag?

jo.. sitter ute i juniskär med pappa.
har just käkat kött med kantareller och färsk pära.

är mätt och belåten.

åkte ut med pappa när han körde sista rundan med bussen.
hände det nått?

givetvis händer det alltid nått skit när chrille är med.

för det första kom vi försent till körningen så 30 stycken ungar som just börjat på hedbergska stog och huttra när vi kom in till busstation.
på nått märkligt sätt förvandlades min självsäkerhet till den man hade när man gick i ettan på gymnasiet.
jag ville inte längre sitta längst fram på handikapp platsen och prata med pappa.
jag ville inte kännas vid honom, jag ville gå längst bak i bussen och kleta tuggummi på sätet.

men jag gjorde det aldrig.

hur som haver så hade chrille det jävligt brottom att få in alla ungar i bussen.
en liten kille i pottfrisyr och brösthöga brallor sa blygt:
-jag har inte fått mitt busskort än....
har du inte busskortet på måndag blire näsblod, sa chrille och kollade på mig medans han hulkade ut sig ett flin.
jag blängdepå honom och vände mig om.


sådana skämt har jag växt upp med.
jag kan handskas med dom...
men den där stackars killen tror jag får skjuts till skolan hädanefter.

just då kände jag inte chrille.
just då.. såg jag skillnaden mellan oss.
jag insåg att jag vuxit om min egen pappa när det gäller vett och etikett.

det här är alltså han ni ska ta på skämt

hittade förrestenen massa bilder från i somras.
även om bilderna tar en kvart att ladda upp så gör jag det.
jag gör allt för er.

eller så är det så att jag är totalt rastlös.

midsommar på ett slott faktiskt.
här sitter vi alltså. bland älgar och pingviner i slottskogen och pimplar våra tetror på midsommarafton.
här fiskar vi krabba på västkusten. den lilla pojken till höger är 5 år gammal. den lilla flickan till vänster är min storasyster.
jag och min brorsa i botanska trädgår´n. förväntansfulla inför acdc.
ullevi.
jag, jonas och lisa innan konserten.

jaaa.. vilken jävla sommar det var..än en gång!

...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0