all cred till servicefolket!

gott folk!

Idag har jag agerat en äkta mamma.
jag har åkt med mitt barn, Karin.. även kallad min bil till sjukan.
hon hade punka och jag tog tag i detta helt utan Jonas hjälp.
åkte till däckhuset där 5 smutsiga, snus-spottande karlar jobbade.
dom verkade inte ha sett en människa av det motsatta könet på länge.
jag var där i ca 20 minuter.. under den tiden hade två pillat och trilskats med karin, en annan stog och samtalade med mig och ytterligare två andra hjälpte sedan till att ta betalt.

.. folk kallar alltså oss flickor för ohändiga.. att det här med bilar och motorer är en karls göra.
ändå krävdes det 5 stora karlar för att byta ventil på Karin och ta betalt.
Nog för att jag blev oerhört bra bemött.. men jag kan inte sluta le..

återigen har mina fördomar om verkstadskarlar besannats!
dom är och kommer nog alltid ha en gnutta av gubbsjuka i sig, gammal som ung.

men tacksam är jag! säga vad man vill..
jag kallar det serviceminded.. med gubbsjuka mellan raderna.



ps: har 2 avsnitt av desperate housewifes .. kommer du Emma? jag bjuder på knäck och lokekramar.


Kommentarer
Postat av: emma

du ligger efter!jag har redan sett dom som ligger ute ;) hihi...vi har faktiskt hyrt film ikväll gumman, men när 11:an kommer ut, både greys och desperate är jag din!

2009-12-08 @ 16:04:55
Postat av: jenny w

Fuskar ni tjejer???

Ser ni inte de som går på tv:n... menar ni att ni laddar hem? ;)

2009-12-08 @ 16:58:49
URL: http://jennybloggjenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0