läs och beundra mitt beteende att inte kunna handskas med mig själv.

ååååkey!

jag befinner mig i lite av en kris.
imorgon är det exakt 2 veckor till julafton.
imorgon är sista dagen jag är ledig och hemma innan jul.
ALLTSÅ, imorgon måste jag fixa juklapparna.

imorgon måste jag köpa snowboardbrillor och en mössa för om exakt 1 vecka sitter jag och jonas i sälen och kippar frisk fjälluft mellan vinet och köttbitarna.
jag måste redan imorgon ha hittat den lite finare fitten till juldagen.
jag måste köpa mig en vågtång jag länge önskat mig.
JAG MÅSTE SKRIVA LAPPAR SOM JAG KAN KLÄ MIG I IMORGON!
jag måste köpa grädde så jag hinner göra knäcken som mamma ville ha.
mamma.. nämen herregud nu slog det mig! vart fan ska katterna ta vägen när vi åker till sälen? MÅSTE RINGA MAMMA!
måste prova snowboardskorna.. klämde inte dom i fjol?
måste lämna in brädorna på kantslipning.

måste, Måste, MÅSTE!!!!!!

måste lugna ned mig, måste få slut på magvärken.
måste kliva upp 8.00 imorgon och ta tag i livet för idag fick livet stå totalt still.
jag har inte vistats utanför hemmet och jonas attityd till livet har sköljt över mig.
äh,det löser sig.. ta´t lugnt bá.. det är ju veckor till jul.

nu, sköljer stina attityd till livet över mig.
ÅH HERREGUD! FÖR I HELA HELVETE JAG MÅSTE JU TA TAG I ALLT! IMORGON !
HELA JULEN HÄNGER PÅ MORGONDAGEN.. 
AAAAAAAHHHHHHH!

ÅKEJ! OKEJ! OK! nu tar jag det lugnt. nu sätter vi oss ner, jag och mitt schizofrena jag och skriver upp allt som ska göras imorgon.
sen lägger vi lappen i väskan och känner lugnet.
Jonas ligger redan i sängen och kliar sig i skrevet. inget gör honom brydd eller stressad.
inte när jag halvt satt och hyperventilerade över min upptäckt att allt ska göras IMORGON.
inte ENS när han idag fick beskedet att han ska få gå från metso.
arbetslös.. julefrid.. det går liksom inte hand i hand!
älskade Jonas om du bara kunde reagera över något...överhuvudtaget, så visste jag att du var mänsklig!
nää.. Jonas skrattar och klappar händerna som en säl när han sitter i soffan och får höra att min pappa fått fast tjänst idag.

HALLÅ!?

antingen så sitter Jonas på en ofantligt stor summa pengar och ska under en fin middag i sälen förklara att vi aldrig nånsin mer behöver jobba för vi har såååå myckt pengar att göra av med så vi hinner inte jobba!

ELLER.. (och det här tror jag tyvärr är skälet) så är jonas i chock!
nämen herregud! får man sova om man är i chock? jag minns att han inte fick sova när han halvt kört ihjäl sig på en crosstävling i sveg.
nog för att det var en farlig hjärnskakning men chock.. får han somna nu?
ja.. givetvis det är bara min stress... inför jul.. som framkallar mitt psykiskt labila tillstånd!

ge mig den starkaste äggtoddyn och väck mig på julafton.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0