sjukt sentimental kattmamma.

det är små,små ting som gör livet gott.

igår köpte jag en ny grön tuss till loke.
den lilla saken har flygit runt i lägan KONSTANT sen igår.
vaknade till några gånger inatt av att loke står på min kudde..
..flåsar med tungan ute och framför min näsa ligger tussen.
genomblöt.
den luktar gädda eller dåligt kön, men jag fattar sen att det är lokes andedräkt.
ser hur han lyser upp när mina ögon öppnas.

-kasta tussen, KASTA TUSSEEEN!
jag suckar och kastar tussen för femtielfte gången.

gäspar och sneglar på jonas.
han dregglar.
han sover.
fan, jag vill också sova djupt.

kryper ner under mitt nya, varma duntäcke och skedar vidare med liston.
liston har som vanligt snor i näsan och piper på varenda ut-andning.
ligger ett tag och stirrar i taket.
ett tag blir en halvtimme.
det enda jag hör är listons pip och lokes hysteriska springande.
jag mår gott.
dom gör mig glad.

nån av dom, 8 veckor gammal.
när dom va små var dom identiska.
ungefär som nu.



nästa inlägg ska bli hårt.
det ska handla om skoter och cross..
faktiskt!!
imorn ska jag åka på skotercross med alla dom hårda grabbarna.




Kommentarer
Postat av: nelly

kommer ihåg när ni nyss hämtat dom..är det sånna där färgade tussar som även Zorro älskar?

2009-01-09 @ 16:26:38
URL: http://neeely.blogg.se/
Postat av: nelly

bara bra med mig :)själv då?

2009-01-10 @ 00:12:20
URL: http://neeely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0