cross borde finnas i allas hjärtan.

jaaaaaa jo.. måste väl nämna det självklara i mitt liv.
det som sker varenda år då första minsta vårtecknet visar sig.

åter igen i år.. igen... så blir jag crossänka.
i år blir det tidigt märker jag.

jonas och hans "team" med tränarn är nere ... öh.. söderöver..
och tränar första gången på en cross för i år.


som vartenda eviga år köper jonas årets cross.
ungefär lika kul är det för han som när jag köper årets plagg.
bara det att hans köp går på 70.000 kr.

jo visst serru.. tänk vad vi kunde göra för dom pengarna.. varenda år!!!!
men dom är hans.. och han älskar cross.
nästan lika mycket som mig.
så jag unnar han allt!!
all tid ifrån mig. all tid ifrån han.

i år, gott folk! är året då Jonas GER ALLT! ...
..och jag längtar.
jag drömmer mig bort.
till varma sommarkvällar på banan. engångsgrillar och öl.
damm och sol. tvåtakt och fyrtakt.
hysterin på startgrind och inte minst hysterin i bandepån.

som alla andra år ska jag stå där igen.
med pitboard och skrika.
den kicken är fan galen.
undrar hur jonas känner sig då? undrar hur hans kick känns?



mitt hjärta



det här är nog enda gången i hela mitt liv JAG blivit omhändertagen av en sjukvårdarde.
gången då jonas körde av i sveg. hysterisk och skräckslagen.. va bara förnamnet på mig.
förstå själv och se sitt hjärta sådär och inte veta vad som hänt eller hur det ska gå.

till råga på allt är man ju en dramaqueen.









åh, är lycklig över att ha en sån som jonas.
ja..jag blir nördig och efterhängsen nu känner jag.
ska skärpa till mig och se hård ut.
som jag alltid gör när jag är bland folk. hehe..

monki kallar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0