en overklig verklighet.

jag har nyss släppt av frida och sitter nu och ger er den kvalitetstid katterna vill ha.
snäll är vad jag är.
vill inte missa er en enda dag.
ni växer och frodas.. sakta.. men säkert.

klimatgalan var bra! jag har blivit påverkad.
jag ska kasta mina glödlampor och bara använda lågenergilampor.
jag ska ta källsortering till en ny nivå och jag ska försöka låta bilen stå oftare.
gynnar mig personligen, gynnar världen, gynnar alla.

vet ni tex att världen är 0,8 grader varmare i dagsläget.
det resulterar i mycket stora förändringar.
i dom kallaste delarna i ryssland finns en by som har tjäle i marken året om.
dom har byggt deras hus, ett helt samhälle utan betonggrund för att tjälen tillåter inget att tränga igenom.
pga av klimatförändringen, den låga 0.8 graden har tjälen börjat tina och husen börjat sjunka.
vissa hus är så illa drabbade att halva fönstrerna är under markyta.
kan ni förstå det?

allt sjunker, allt går under.. men ingen verkar göra något åt det.
alla länder skyller på varann och ingen tar första klivet till en förbättring.
jag är glad som har föräldrar som gör något.
som påverkar mig.

imorgon kl 9.10 är min pappa med på radion och snackar om allvaret. 
ni borde lyssna! 
eller iaf källsortera.. och byta bort glödlampan. 

 det borde vara straffbart att blunda för en sak som denna.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh nej! Det gör ont i hjärtat när jag ser den här bilden =( Jag ville bara titta in, och vilken jättefin blogg du har! Vet inte om du minns mig, men hoppas allt är bra med dig iaf! =)

//Cissi

2009-11-27 @ 17:03:17
URL: http://cisselinas.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Ja verkligen jättelängesen! Jag pluggar fortfarande och är inne på min sista termin nu. Så nu sitter jag och svettas med min c-uppsats =S Efter det blir det förhoppningsvis praktik, jag har sökt lite olika och väntar på svar. Förhoppningsvis blir det i Jakarta =) Hur är det med dig? Vad gör du nu? Vilka sötnosar du har hemma! =) Kram



Hur är det med dig? Vad gör du nu?

2009-11-27 @ 22:51:24
URL: http://cisselinas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0