handen och jag en söndag.

godmorgon världen och alla i den!

jag kan konstatera att jonas inte dog i en flygkrash igår.
min oroliga mage kan lugna sig..
jonas oroliga mamma.. kan lugna sig.

tack du pilot!

hade en jävligt trevlig kväll hos emma igår.
efter mat,vin och en kaffe karlsson fick jag skjuts hem. hann precis innanför dörren och sätta på kärringhaspen på dörren sen var jag borta.
vaknade imorse och kunde konstatera att alkohol är inget jag klarar av!
mitt huvud dunkar i takt med lokes hysteriska skrik.
magen vänder sig om och om igen..
jag skulle helst av allt gräva ner mig i soffan, under soffdynorna och fastna där nån dag.
bli så klämd så jag inte kan känna nån annan smärta än den.

VAD ÄR MITT FEL? är jag allergisk mot alkohol!?
i dessa tillfällen.. när jag mår såhär brukar det alltid finnas en hjälpande hand.
den här handen åker och köper gröna,hårda, besprutade äpplen åt mig. den åker och köper pizza och turkisk peppar och förklarar sen hur vacker jag är i min gårdagens, stinkande fylla. utan den här handen skulle jag ligga döende och lapa efter dessa äpplen och pizzor för själv är jag så bakis att jag med lätthet kan kallas handikappad.

nu är denna handen på jobb i usa för att hjälpa folk där borta.
jag får helt enkelt knapra alvedon och försöka att inte se så handikappad ut som jag är.. för om en timme ska jag ta karin till jobbet.. och jobba!

kan bara konstatera en sak : den där handen är min rullstol när jag får infall av handikapp.

puss handen och ni andra.. ta vara på dom kära.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0