snabb, osammanhängande summering.

mornig glory..

jonas väckte mig.. väldigt tidigt.
han ska jaga älg idag men hade såklart tappat bort nyckeln till gevärskåpet.
det löste sig iaf till slut.

jag vakna 7 av klockan.
tog ut lill valpen och filippa för att kissa.
matade kalkonerna som skrämde livet ur mig.
dom är alltså så hög nu att dom når min höft.
jävulskt äckliga, sociala djur som flaxar runt omkring mig medans jag förgäves försöker skrämma bort dom.
matade sen hönsen .. lyssnade på tuppen som skrek sig hes och tog in hundarna.

klev i hundkiss, inne.. suck.
gjorde frukost.
kissade lillvalpen igen.
gav filippa medicin.
gav marsvinet paprika.
kissade lillvalpen.. igen.
satte mig i bilen.

skönt.

åkte till jobbet.

jobbar mkt hellre än sköter det där dag ut och in.
bonden i mig älskar staden och det var nått nytt för mig.

jag tror två katter och en lägenhet passar mig strålande för tillfället.


jobbet kallar och kaffet kallnar.
må gott!


Kommentarer
Postat av: jennyw

haha, tänk så fort du längtade hem :)

Själv skulle jag lätt leva så! Med djuren hela dagarna, tror jag iaf!

Hurrudu fröken; kommer du på fredag då? Dricka vin och snacka skit och kika på ett och ett annat ljus :)

2009-09-14 @ 13:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0