mina små liv.

nu börjar jag bli orolig.
loke dregglar. han har gjort det i över en timme nu.
jag torkar och torkar medans kudden blir blötare och blötare.
han kurrar samtidigt. blundar med ögonen ungefär som när man kisar mot solen.
jag vet att det betyder välmående.. men vaddå?

en katt dregglar väl inte vanligtvis?
samtidigt uppe i fönstret ligger liston och piper  med näsan full av torkat snor.
varje inanding piper i takt med lokes droppande dreggel.
borde jag vara orolig?

ni förstår, detta ÄR mina barn.. och händer något dom.. då kommer jag sluta fungera pga av hjärtesorg.
tacka vet jag försäkring.. och att jag har en.



liston och hans familj igår kväll.


Kommentarer
Postat av: Frida

Det är inget farligt att han dreglar. Jag vet många katter som gör det när dom myser riktigt.

Du får se det som ett ömhetstecken till hans mor (du) :)

2010-01-05 @ 18:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0