mår du bra, mår jag bra.

godmorgon fint folk!
Idag är det söndag i Sundsvall.
En söndag som verkar vara ganska bra.
Några få snöflingor virvlar runt.. annars är allt så tyst.
Snön har begravt vartenda motorljud.. varenda fågelsång..
.. för mig funkar det fint med tanke på gårdagens intag av vin.
jag behöver inga höga ljud eller höga krav idag.
Det får bli en söndag som spolas i slowmotion helt enkelt.
Min magkatarr kan få en dag ledigt. Det behöver nog både den och jag för i morgon slår klockan måndag och då gott folk, då börjar verkligheten på nytt.
Saker och ting har ju som ni kanske förstått ändrats väldigt drastiskt i mitt liv.
För ett tag sen hade jag ett uppvaknande som inte liknade en vanlig måndag morgon.
Jag hade ett sånt där uppvaknande som skrek i kroppen, nästan så högt att jag hörde det..
Tanken som förut fått mig att kurra och må gott, slet mig i stycken och slängde runt mig som en vante.
Allt jag så länge velat blev över en natt en stor våg av ångest som sköljde över mig och gav mig kallsup på kallsup..
Så.. jag tog ett steg, hoppade över kanten och hoppades att jag skulle landa med båda fötterna på marken.
... jag gjorde det!.. och jag klarade mig fint.
Efter många tårar och en inte allt för lätt början så mår jag bra. jag lever och jag gör det fullt ut!
Jag tar vara på tillfällen och framförallt så står jag på marken.. på mina egna ben.
Något jag alltid gjort förut.. men då stöttandes mot en trygg Jonas.
Tanken att inte veta vart jag ska gör mig trygg nu..
Jag kurrar och gnussar fötterna mot varann när jag tänker på framtiden, morgondagen..
inget är förutsägbart nu.
Ett liv hörrni, ta vara på det!

Kommentarer
Postat av: lillis

å va d värmer att läsa detta...ta för dig snuttis

2010-11-14 @ 14:55:34
Postat av: Ida

Hej min kära. Har hört på omvägarna. Allt stöd i världen från dig till mig. All go känsla i magen vill jag att du ska ha. Som sagt, man har bara ett. Ett endaste.



Ta hand om dig på bästa sätt. Hoppas vi ses snart.

Stor kram

Ida

2010-11-18 @ 12:26:20
URL: http://www.gronaasbergstrom.se
Postat av: Ida

Hej min kära. Har hört på omvägarna. Allt stöd i världen från dig till mig. All go känsla i magen vill jag att du ska ha. Som sagt, man har bara ett. Ett endaste.



Ta hand om dig på bästa sätt. Hoppas vi ses snart.

Stor kram

Ida

2010-11-18 @ 12:27:24
URL: http://www.gronaasbergstrom.se
Postat av: Ida

Hej min kära. Har hört på omvägarna. Allt stöd i världen från dig till mig. All go känsla i magen vill jag att du ska ha. Som sagt, man har bara ett. Ett endaste.



Ta hand om dig på bästa sätt. Hoppas vi ses snart.

Stor kram

Ida

2010-11-18 @ 12:28:11
URL: http://www.gronaasbergstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0