en tyst minut.

mina håriga barn är hemma igen.
en veckas vår-kollo har gjort dom gott.
gjort dom smalare.
gjort dom dödstrött.

såå skönt!

jag kan räkna på ena handen dom gånger lokes hysteriska blick INTE är där.
som nu.. han har normal ögonform och visar normalt mycket ögonvita.
det där är en syn jag sällan får skåda.
så jag tar vara på tillfället och smyger runt här hemma.
allt för att inte väcka damp-monstret som kräver kärlek och närhet 24/7 eller mer.. om det nu är möjligt.

smyger på tå medans jag torkar och städar här hemma.
inte ett ljud från nån katt.
inga tussar som ideligen läggs framför mina fötter.
inte en tillstymmelse till springattacker eller hängande katter i låren.

det är alltså såhär det ska kännas att ha katt?



Kommentarer
Postat av: jenny

Ja, om man har ute katter ;)

2010-04-19 @ 17:04:01
URL: http://jennybloggjenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0