julen är här. fixa fram juklapparna morsan!

när jag va liten satt jag alltid och räknade klapparna under granen.. självklart hade jag flest och störst..
jag är ju minst , det vill säga bortskämd..
inte enligt min mening.. men mina syskons mening.

iaf.. nu när vi barn är vuxna frågade morsan om vi inte skulle skita i julbordet och festa till med en god tre rätters ist.

VISST! tyckte ändå inte om prinskorvar och köttbullar..
men.. MEN när hon frågar om vi inte skulle strunta i att köpa julklappar oxå ...
HALLÅ!!!
vafan handlar julen annars om.. det SKA ju vara julklappar..
och visst, jag vet att julen är till för att hylla jesus eller gud eller vem det är vi ska hylla men alltså..
det slutade väl jordens befolkning med att göra för flera hundra år sen!
julen är till för barn.. tomten är till för barn.. julklappar är till för barn.. OCH alla andra såklart!

ingen jul utan klappar.. thats it!

så den här ska mamma få i nyllet imorn när vi ska träffas:

                                                                                      önskelista:
1. en liten, lätt och snygg dammsugare
2. spa/ aha behandling
3. kuddar och duntäcken
4. en herrgård på landet med havstomt
5. acdc och metallica biljetter
6. dörrmatta
7. EN NY DISKMASKIN!
8. kattlåda
9. dushmunstycke

etc.. etc..

känner jag min mamma rätt kommer jag få en dammsugare med kattmotiv på..

den jag har nu känns lite som den är tagen ur 1800-talet





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0