saturday night live!

idag har jag skrivit klart en saga till min kära mor som fyller 60 år nästa månad.
hon har som sagt bannlyst allt som man kan köpa för pengar och kräver endast egengjorda saker..

kände imorse hur det sög till i magen och satte mig ner framför datorn.
till min förvåning blev det en saga om mamma och hennes liv..
bad min kritiker doktor J läsa och han.. t.o.m HAN blev nästan lite tårögd på slutet..

så bra!! sa han..det här kommer hon gilla som fan!
undrar bara hur tårögd mamma kommer bli. hon gråter ju hejdlöst till idolreklamen..

allt som är mycket bra, mycket sorgset eller mycket roligt gråter mamma åt.. oftast glädjetårar..för det är oftast mycket roligt. jag är ju trots allt hennes dotter och kan allt om humor!

måste även tilläga en MYCKET VIKTIG DETALJ!
mitt öga är åt helvete, jag har legat med drop i ögat hela kvällen..
och när jag inte gör det måste jag blunda..
ni fattar inte hur synd det är om mig!
nu kanske jag överreagerar.. det kanske bara är en vagel som hon på apoteket sa..
eller .. ELLER så är det min vätskebalans som är fel.
har faktiskt hört om en sjukdom där man inte vet att man inte blinkar och därför blir ögat torrt och efter ett tag försvinner synen..pga av att man inte blinkar och alltså torkar ut ögat.

jag tror jag råkat ut för det! på fullaste allvar.. nästan..

ps: jag har skrivit hela detta inlägg med en hand för att handra handen håller för mitt ömma, arma öga.ds:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0