fri från mens och ledvärk! jag bugar och tackar.

goder morgon till eder alla!

jag vaknade utan ledvärk imorse och med ett leende på läpparna.
jag är alltså ledig.
vad gör jag?

tvättar sängkläder och handdukar.
tog tag i skrubben och rengjorde den, fann ett halvårs gammalt piss från den tiden liston HELA tiden pissade i jonas gympaväska.
bakar kladdkaka.
om exakt 54 minuter borde jonas sluta jobbet och då ska vi ut till juniskär.
syrran är äntligen hemma och vi ska planera morgondagen.

roadtrip till hälsingland, stanna på ett café där skulptörer och målare säljer sina verk.
ska sen ner till dellensjöarna och gå igenom varenda loppis. vi har redan några favoriter så det kommer bli så jävla GÖTT!
dessa loppisar säljer allt för en femma eller tia.. då finns det allt ifrån gamla dörrhandtag till rayban brillor och fina gamla takkronor.

jag själv är ute efter gamla tallrikar som passar mitt lilla rokkobord.
självklart kommer jag köpa allt som är 50-tal också.

ps: igår började den årliga myggjakten. (crosstävling i stan) en kille ramlade och fick två hål i pungen.
en annan hoppade för långt i ett hopp och landade i en bäck minst 20 meter ner.

tack du, som stal jonas cross! det hade kunnat varit jonas med två hål i pungen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0