moving forward.. whitout no one to guide me.

jag har träffat en karl. Stene.
Sten-Erik Eriksson.
han är min nya handyman!
vi träffades första gången i onsdags. 
I torsdags hade han spacklat och tapetserat både kök och vardagsrum.
är han inte fantatstisk ?
hade han varit 40 år yngre och lite längre med ett ordförråd som innehöll lite mer än : Ja, jo, Javisst serru..
Då hade jag gjort allt för att han skulle bli min.

men så är inte fallet.

Imorgon är det två dagar innan flytt. jag börjar få flyttfeber.
skruvar ner och monterar bort i ren och extrem hets!
packar och skriver noggrant vilken låda som innehåller vad.

borde kanske inte lägga ner så mkt energi på packningen som jag gör.
jag skriver inte bara KÖK. jag målar en tallrik, ett glas, en gaffel och en sked..
målar en vas eller kläder.

borde söka målarkurs. borde börja gymma. borde börja drejkurs som jag så länge velat.
borde gå ut och gå. borde så mycket..

men jag lägger min tid på att sitta hemma en lördag, ensammen.. med ett glas vin och utförligt måla alla kökets redskap på flyttkartongen.

jag älskar livet för det är så jävla underbart tråkigt med en knorr av välmående och behövlighet ibland!
precis så där mycket ibland som jag behöver.

hade inte velat göra något annat än just sitta hemma med spritpennan och kartongen ikväll.

2 dagar och sen är mina överviktiga monster ett minne blott.
uteliv hägrar för hela familjen Hultberg!
skillnaden är väl bara att mitt uteliv är inne på en krog och deras är ute i en skog.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0