världens jobbigaste natt!

i korta drag:

loke kommer upp i sängen runt 02.30, jamar, pratar och leker
med sin låtande leksak bland alla hans 50 andra icke-låtande,
försöker ignorera..
när han märker min trötthet springer han in i vardagsrummet,
klöser på soffan som han vet gör mig galen! och som får mig upp ur sängen.
jag vägrar!!
... kollar på klockan, 03.15
loke klöser tamejfan sönder soffan och så högt det bara går..
jag, springer upp, försöker inte väcka jonas men.. ack.
sprutar vatten på loke och skäller ut honom efter noter!
loke lägger sig i underläge och visar att han förstår att det va fel!
jag vänder om, ner under täcket och hinner knappt dra en pust förens loke,
som tar sats från köket.. kutar i all fart mot oss, hoppar upp på jonas gör en avspark med alla fyra, landar på mig och gör en avspark på mig sedan in i vardagsrummet för att klösa soffan igen..
jag galen!!
upp som den trötta sate jag är, springer efter loke..
slutar bara att vi springer i cirklar runt lägenheten.
tänker: kunde han, skulle han hångarva åt mig! vilken smart jävel! slakt!
ger upp, lägger mig.. klockan: 04.00
ligger bara och lyssnar på lokes nästa move så jag beslutar mig för att stänga in honom på toa.
där får han leka hur mycket han vill med kattlådan! ha!
pustar ut... hör loke jama och krafsa, ångest!
försöker ändå somna om den ynka timmen jag har innan jag ska upp.
hör honom föra liv i ca en kvart och ska precis gå och öppna för stackaren.
den stackaren är jag!! för loke har redan lärt sig öppna dörren..
den smarta jäveln!

klockan är 04.20
kryper inte in under täcket mer, har lust att grina
känner mig övervinnlig över en kattunge! och trött!

kastreringen är nära gott folk!!
och liston, den ängeln, har under hela min och lokes fight suttit på Jonas sida av sängen
och tyst iaktaggit allt med små gäspningar ibland!
hur fan kunde jag få dom två mest olika katter i hela världen!!
kunde jag inte hitta två normala.. haha!!!

ps: älskar dom!

 


Kommentarer
Postat av: Fia

Hahaha! Vilka grabbar du har!! Men dom är ju såå söta!!:-)

2007-05-12 @ 10:54:04
URL: http://fialiljas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0