åhh.. titta vad jag hitta.. ett gammalt dammigt papper!

åhh.. hittade en gammal, gammal dikt från mitt gamla liv.. när livet inte va värst mycket att hurra för.
är chockad över hur jag kunde sätta fingret på saken.. och sedan ner i pennan och ut på papper.
jag är fan poet. ja.. Stina, du är en poet i mina ögon..







ingen titel.



hjärtat pumpar
bara för att musklerna fungerar.
en bit av mig håller upp mig
bara för alla andras skull.
själv ser jag mig hellre liggandes.
blunda.
sammanbiten och kär...
olyckligt.
du trampar över mig.
råkar kliva på mig så all luft går ur mig
och där lämnar du mig.
går därifrån orörd
för att börja ditt liv.
inte en blick tillbaka.
inte en tanke.
du mår ju bra!
det är allt som räknas.
du är älskad av orimliga skäl.
du ler.
du har ett nytt liv.
det är det enda som räknas.
min svaghet ger dig styrka.
du växer. jag krymper.
helt plötsligt är jag inget , och du allt.
jag finns inte längre.
det är bara en bit av min kropp som håller upp mig för alla andras skull.

24/09/05


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0