italien tur UTAN retur.

LÄS OCH HÄPNA ÖVER MIN VANLIGA TUR!!

glada i hågen kommer vi fram till rom.. alla hämtar ut bagaget förutom hjalle, för han hade vattenskalle..
hehe.. nää.. men hans packning for till annat land.
tog en sup och dränkte sorgen en aning..
for sen till La serra, vilket visade sig vara underbart!! (bilder kommer)

hade en underbar vecka med 29 graders hetta, strålande sol, bad, god mat och mycket vin..
och rätt vare va så va det enda som va kvar hemresan..
trodde vi!!! för lite mer än så blev det vill jag lova!!

det börja med den låååånga bilkön till flygplatsen.. 2 km i timmen gick det.. PÅ MOTORVÄGEN!!
så medans flyget for sin kos satt vi grillade i en bil och käfta och blev förbannad på varann..
(inte jonas såklart, han satt som vanligt som ett ljus medans familjen hultberg bråkade om att ha rätt.)

men tillslut kom vi fram..
och märkte till vår förtvivlan att man måste kunna snacka och fatta italienska för att få ett flyg hem.
som tur va kunde jonas ringa sitt jobb som fixade biljetter åt oss till dagen efter..
den natten sov vi på flygplatsen.. (haha.. bilder kommer, jag lovar, haha!!)

först in på planet va jag, möttes av en otroligt otrevlig svettdoft och ett packe blånegrer (har inget imot dom, bara så ni vet) då slog det mig...
AH!! etiophian airlines.. jo just det!!

kom fram till arlanda, svider ner till bilen och märker att den är totalt död på ström.
får veta att världens bästa algot kommer förbli det ... utan nya minnen...

bryter ihop totalt och röker för första gången hejdlöst inför mamma och pappa.
vad kan mer gå fel?!

jo, jonas råkar bryta sönder bilnycklen i bil låset och där står vi...
i regnet.. i tygskor..

så vi ringer jonas mamma som får köra nyckeln till midlanda
 som sedan får åka med en snubbe ner till arlanda
där vi hämtar upp den och äntligen kan få komma in i bilen..5 timmar senare..

så kl 18.00 va vi på väg hem.. halvt köldskadade, med flagnande kroppar och smått självmordsbenägna..
men hem kom vi ändå.. välbehållna..

vill lägga ut varenda roliga/hemsk bild men då får jag nog sittsår..
men lite av varje bjuder jag gärna på:

    

ovanför: första dagen, värt att nämna: pappa däcka likt förbannat med skjortan uppknäppt. han som INTE skulle få hud cancer.. haha!!

 järngänget!! badmössa va ett krav i poolen.. tur för oss som ALDRIG duschar utan den på.
     

 syster och broder på blodigt allvar
 pappa AKA supermario skiter i cancern och svider till slut om..
 lisfarlig livbana  för högt åkte vi.

  amalfia kusten går inte att visa med bilder.. det av sjukt häftigt!
 en bror och mina avklippta ben..
 livet på en pinne
 chrille, som en strandad val.. tog sig inte upp ur vågorna..

nedanför: hamnade mitt i ferrarimaffian
  

 lena fick kunga platsen på flygplatsen..
vi andra fick dom ruttna bänkarna MED handtag

 lägg märke till han till höger
 jag skratta tills jag grät.. måttligt övertrött men oxå så sjukt komiskt!

image644
image645

Kommentarer
Postat av: imbo

oh vad det ser underbart ut!
Vill också till italien :)

2008-05-16 @ 13:04:06
URL: http://imbo.blogg.se
Postat av: emma

trotts allt verkar ni haft en skön resa...vi ses i morron honey!love/emma

2008-05-17 @ 15:45:48
URL: http://primemmas.blogg.se
Postat av: maia

hej gumman, ser verkligen underbart ut, fan vad jag flinade för mig själv när jag läser om eran hmresa...Jag skulle aldrig ha klarat det, jag skulle ha brutit ihop=) Ha det så bra, Kramar Maia

2008-05-18 @ 20:02:49
URL: http://maiasdagbok.blogg.se
Postat av: Therese

Åh så underbart det såg ut!

2008-05-19 @ 12:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0