extremt lite vett i denna etikett.

det här med gåsdun..

ni vet..

ja det är ju rent ut sagt förjävligt! minst sagt, rättare sagt..

alla butiker som köper dun som tas från levande fåglar radades upp idag på tv.
hemtex var med på listan.

jag kan minnas hur jag för ca en månad sen köpte två duntäcken och kuddar därifrån.
top notch uttryckte sig kassörskan.
svindyrt tyckte jag.. men slog till!

tänkte inte mer på det. på hur dunet blev till.
trodde helt ärligt man odlade det.
jag trodde det var fejkdun.. och fejkdun det kanske man.. odlar??

hur som haver.

den enda butiken i hela vida sverige som inte stog med på listan var mekonomen.
(tyckte cristian)
christian är smart.. ibland så smart att det nästan svider..
som ikväll.
när han, medans jag satt och svor över dessa jävla idioter som tillåter allt hemskt ske plötsligt sa:

men mekonomen då.. DOM stog inte med på listan!!! ? ! ?
Du, jag undrar jag vad dom använder för fjädrar i deras stötdämpare.

och DÅ.. från att ha varit i upplösningstillstånd för dessa oskuldsfulla änder så fick han mig att skratta.
asgarva..

HA HA HA!!

förlåt, jag vet att jag har rå humor. men du skulle varit med! han sa det så bra att det blev SÅ kul!


förlåt!!

jag tar det på största allvar... men fan vad han hittade "the moment" att klämma ur sig denna vulgomening!!

klockan är 23.45,
och jag ska jobba imorn..
jag slutar fan aldrig förvåna mig själv.

och hörrni, när man tittar ut genom mitt sovrums fönster så är halva fönstret täckt av snö.
fortsätter det i den här farten att snöa, ja då är vi insnöad imornbitti.



ps: den lilla biten av fönstret som inte är täckt av snö blev jag tvungen att skotta bort.
liston, den feta av mina katter ägnar ca 20 timmar om dagen i det fönstret..Liggandes..
jag som tyckte han satt så sött som en surrukat, på bakbenen och försökte se över all snö.
inte kunde jag tro att liston skulle bli så utmattad av det att han bokstavligen ramlade ner i sängen.

nu är allt i sin ordning igen och liston ligger och gottar sig i fönstret. fortfarande med dessa snorkusar i näsan som ger honom ett , ganska speciellt läte som katt.
men allt är i sin ordning så god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0