jada jada på kvällen såhär.

som ett brev på posten låg det framför fötterna på mig när jag klev innanför dörren.
posten!!

inget konstigt i det iofs..
men nu är det så att jag har gått och väntat i exakt 15 dagar på ett speciellt brev.
har ju shoppat på intranätet, ett par SINNESsjukt snygga jeans.
och en kjol som faktiskt skulle passa en slampa.

men ibland är det bara att face-the fact.. det finns en liten slampa i oss alla.
min ligger på OK-macken och väntar.. svart med spets.

jag som ska åka till götet med skötet på fredag..
nu kan jag se ut som en slampa oxå..
som jag längtat..

ni förstår, det är svårt att se slampig ut när man är så förträffligt graciös och diskret i vanliga fall.

jaja.. nog med skitsnack..

fredag blire konsert med dungen.. hur låter dom?
sen ska vi på seven sins och skåla och hitta en man åt min syster.
har vi tur blir hon på smällen oxå..

och då mina kära vänner... DÅ kan man kalla det hela mission complete.

helt seriöst så är det min systers nyårslöfte.





1.hitta man
2. bli med barn
3. skaffa riktigt jobb

4. hitta lägenhet

allt detta ska ske inom ett år. RAPIDO!! det ska bara smattra barn och hus..
jag säger som farmor sa till mig:

du är en hjälpsam solstråle stina-lotta..

upp till bevis..





jag och min syster.. finn en likhet, förutom skratt och röst.. och humor...och vulgosnacket..


ps: detta blev ett tråkigt, osammanhängande inlägg... jag vet!
men jag har 70 saker till jag vill klämma ur mig.. måste bara få landa först.
har just slutat från mitt 14 dagars-jobb-pass.. det ni!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0