jahaaa.. vi ska alltså skaffa hus jonas. NU

ni vet väl hur det känns när man köper nått man verkligen, verkligen vill ha?

risken var att det skulle glida ur händerna pga av andra beundrare men du tog till slut hem det.
rubbet! allt!

du vann!

så kändes ungefär när jag och jonas köpte vår lägenhet.
även fast vi var dom ända som visste om att lägan var till salu.
vi hade första tjing och vi tog den.
till ett pris som bara var för gott för att vara riktigt!

ingen överdrivenhet iaf.

i vilket fall.
jag har länge smekt in i jonas hjärna och hjärta att vi ska ha hus.
ett gammalt hus med möjligeheter för allt. sjötomt eller havstomt.
en stor lummig tomt med plats för alla våra vänner att campa på.

jag har to.m gjort en lista i huvudet över dom tio måsten.

1. sjötomt / havstomt.

2. stor tomt. gärna lummig och vildvuxen. helst med mark för våra får. (som vi planerat i vår dröm)

3. dubbeldörr in till huset.

4. trägolv.

5. skottning och hyffsad civilisation ska finnas.

6. nära sundsvall men EJ i sundsvall.

7. garage. (dubbelgarage med direkt ingång till huset om jonas får tycka.)

8. bra förvaring i huset med många garderober. gärna walking closet.

9. gärna bussförbindelser om vi kommer på att skaffa barn i våra liv.

10. altan med söderläge.


så.. man kan tycka att jag begär för mycket. iaf för dom pengarna vi tänkt oss.
satt ikväll och skrolla på hemnet.
fann nått utöver det vanliga. klickade upp sidan och där..

där stog vårt hus till salu.
jag är nu kär för femte elfte gången i ett hus och jonas suckar högt i telefon när jag skriker ut min nya kärlek.

han vet att den ofta varar i nån minut till bara. tills jag råkar se priset 3.200000  eller ser att villan ligger i stöde.

men det är bara vackert rakt igenom.















möjligheterna är galna och jag har redan börjat måla om och planterat min lummiga trädgård...

I HUVUDET!

GE MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!

måste förvandla jonas till en toffel som bara håller med.

ringer mamma nu.. vi ska på visning imorn. hon förstår mig och mitt hysteriska ska ha när jag SKA HA!
hoppas nästan jag blir besviken. känns lite för tidigt för hus men... äsch.

bänka er och vänta på mitt utlåtande.


Kommentarer
Postat av: Stina

Åh, vilket fantastiskt hus! jag förstår precis hur du menar, mina krav på hus är inte heller nådiga, vill gärna ha ett stort trähus på landet, fast inte på landet egentligen men typ, med plats för massa djur och gärna vatten i närheten, Anders då, jo han vill ha ett hus i stan! Trråkigt men sant, MEN än är inte sista ordet sagt mohahaha! Ditt hus är en fantastisk dröm, hoppas (eller hoppas inte) att det motsvarar dina förväntningar. kram vännen!

2009-07-21 @ 20:40:58
URL: http://paperdoil.blogg.se/
Postat av: Maijsan

för tidigt för hus? ICKE!!

Varför inte köpa om man har råd?

Hoppas det visade sig vara toppen och att ni snart blir husägare säger bara jag :D

2009-07-23 @ 10:18:12
URL: http://mmmaijsan.blogg.se/
Postat av: nelly

Åh är inte det där huset i harv?

har en kompis som har varit på visning på det :)

2009-07-23 @ 15:03:30
URL: http://lillfiseen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0