fy fläta vad gott!

så här är det små folk och fän..

STINA - THE BEST A MAN CAN GET!

jag har alltså gjort jordens godaste middag.
den bestog av:

älgköttbullar. älgen har jonas skjutit. bullarna har jag rullat.
gräddig kantarellsås. kantarellerna har vi givetvis plockat själv.
kok pära som svärmor har odlat.
lingonsylt som svärmor har kokat.

hade jag varit min farsa hade jag nu haft ett långt utlägg om vikten med att äta närodlad mat och även förklarat för alla er som ännu inte förstått vilken gedigen och maximal upplevelse man får av att äta MIN mat..

alltså pappas mat.

nu är ju inte jag min pappa. jag kan laga god mat utan att ha en lång diskussion om hur duktig jag egentligen är.
men tanken slog mig.

en tanke att göra en liten matdosa till min pappa.
skriva ett lååååångt utförande om vart maten kommer ifrån och hur GEDIGEN denna matdosa är med detta innehåll man nästintill kan kalla himmelsk.
jag ska sen åka ut till dom, ställa den på bron och fara därifrån.

så när mamma och pappa kommer hem och ser den lilla matdosan med lappen på kommer mamma antagligen säga till pappa:

har du gjort det här åt dig själv??

för ingen annan bryr sig sååå mycket om mat.. som min pappa.

vi minns väl alla den gången chrille "råkade" släntra förbi oscar när jag och jonas satt där?
flanerade in bland borden och noggrant granskade våra tallrikar.

du, stina.. tänk på att suuuuuga ut allt ur skjärten.. så får du med hela räkan.. vettu.. serru..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0