ge mig hushelvetet!!!!

idag har årets första vårdag varit!
helt jävla otrolig!
slängde in katterna i bilen och körde utt till juniskär.
satt och solade en stund med en bok medans pappa (givetvis) insistera på att åka in och köpa glass på macken.. med min bil!! givetvis!

vi har sen tagit i en förbannat lång promenad genom hela juniskärs småstigar och vägar.. och tänk..
jag fann mitt livs hus!! nu tror ni kanske att det är som med alla dessa andra hus.. nej nej!

det här ÄR mitt drömhus...det ligger alltså på höjden av en vacker dal.. med hästar längst ner som går och strosar.
huset är givetvis ett hälsinglandhus med falufärg och okragula dubbeldörrar.
fönsterna är sådär rinniga och gamla som jag älskar och det ligger precis lagomt, avsides från juniskärs kärna.
jag är alltså såld. totalt!
alla andra hus är som borta. hemnet.se finns inte längre för mig.
jag har hittat hem!

jag kan inte riktigt tänka klart.. eller alls.. jag sitter här hemma i stan nu med en katt för lite. Loke kom aldrig när vi skulle åka hem.
jag borde börja kocka maten jag ska bjuda frida på ikväll. jag borde ta en dusch.
jag borde leta upp outfitten för ikväll. för ikväll är olle hemma och vi ska bärsa ett slag.
jag borde byta kattsanden.. jag borde helt enkelt sluta drömma om huset.. men det går inte!

vänta.. nu ska googlas så ni fattar hur huset ser ut. håll ut!




den gula dubbeldörren..

huset!



såhär ser det alltså ut.. fast något större.. på en höjd.. vid en dal.. med sol dygnet runt!
förstår ni att mitt hjärta snart brister..

.. men jonas har lovat mig.. efter sommaren slår vi ett slag för mina önskemål..
och OM jag har önskemål.. jag kan knappt bärga mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0