why me!? why!!?

hallelåja!

mår ni bra?
jag mår bra. mycket.

våren är ju här.. känns det som.
vet att vintern kommer tillbaka som en käftsmäll vilken sekund som helst..
men jag njuter av nuet.

lever i nuet. därav min kassa uppdatering här.
igår tex.. traskade förbi sofies jobb och sa ett hej.

på en helt vanlig måndag.. sådär..

två öl och en burgare senare skrattade vi gott.
med varann.. åt varann.. med varann.. igen.
om jag hade hetat agda och gränsat 70 strecket hade jag sagt: förträffligt!

sitter hemma och filosoferar nu. en aning på livet.
vad ska man ta sig an härnäst? plugga, jobba, råna en bank?

alla är saker som lockar.. för alla betyder i slutändan pengar.
och pengar gör ju en glad..
men ful.. det vi väl alla.. pengar gör en ful..
det lärde jag mig som litet barn när mamma och pappa lät mig se på kommunistfilmen dunderklumpen.
hehe.. åh gud så trevlig film!

men VAFAN! mitt i allt.. filosoferande.. vänta här nu..


.............

loke bajsar inte längre. NEJ! han lägger en lång jävla kabel som liknar en morot i kattlådan.
stanken är outhärdlig och ut ur luckan ränner loke.. gnidandes sitt rövhål mot trägolvet.. en katt med en bajsklutt kvar i kroppsöppningen..

som en liten brun motorväg löper randen genom vardagsrummet, in i köket och där.. lossnar det sista.

jag som senast igår sa hur otroligt tomt och tyst det är utan loke.
jag tar tillbaka det! allt jag någonsin sagt om denna helveteskattjävel!

finner inge mer tid för er.. återigen.. jag har en motorväg av bajs att skura.

en gammal bild.. på när loke greppar lite skönhetsömn. eller slappar under matsmältningen.. välj själva!


Kommentarer
Postat av: jenny

Ska bli spännande att höra vad du ska hitta på härnäst med livet!! :D

2010-03-10 @ 12:57:45
URL: http://jennybloggjenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0